Herroepingsrecht van 365 dagen Herroepingsrecht van 365 dagen
Gratis retourneren Gratis retourneren
Verzendkosten vanaf 5 € Verzendkosten vanaf 5 €
Prijsgarantie Prijsgarantie
Trustpilot Trustpilot

Verkoops- en leveringsvoorwaarden | Apuls.be

Apuls.be
E-mail: info@apuls.be

 

Behandeling

Alle producten besteld op Apuls.be worden verzonden vanuit:

Apuls ApS
Anker Andersens Vej 8
7160 Tørring
Denemarken
Btw-nr. DK39202441

 

Betalen

Bij Apuls.be kan je op verschillende manieren betalen. Lees er meer over op onze pagina over betalen.

Als je je reçu kwijt bent, kun je altijd contact met ons opnemen zodat we je een nieuw kunnen sturen. Voor vragen over facturen of betalingen enzovoort kan je altijd per e-mail contact met ons opnemen.

Als je met een betaalkaart betaalt, ben je altijd beschermd tegen misbruik. Je hebt namelijk de mogelijkheid om een betaling te weigeren wanneer je je betalingsoverzicht ontvangt. Je hebt geen eigen risico in het geval dat je kaart wordt misbruikt in een onlinewinkel die SSL (Secure Socket Layer) gebruikt in het betalingssysteem en wij gebruiken dat. Zo ben je beter beveiligd dan in de fysieke wereld, waar je een eigen risico van 1.200 DKK hebt bij misbruik van je Dankort door middel van de pincode. Gegevens die je verzendt in verband met aankopen die met betaalkaarten zijn betaald, zijn versleuteld (SSL) en dus alleen PBS kan ze lezen. Apuls ApS noch anderen kunnen deze gegevens lezen.

Deze winkel ontvangt bestellingen uit Nederland. Als je artikelen wil bestellen met levering in een ander land, kan je contact opnemen met onze klantenservice via info@apuls.be.

Wanneer je de betaling in de webshop uitvoert, wordt de betaling gewoon gereserveerd. De daadwerkelijke betaling wordt uitgevoerd wanneer we het eerste artikel van je bestelling verzenden. Dit betekent dat de betaling voor artikelen met een langere levertijd tegelijkertijd ook wordt opgenomen. Als je dit niet wil, kan je beter een bestelling uitvoeren voor de goederen die op voorraad zijn voor directe levering, en daarnaast een andere bestelling met goederen die een langere levertijd hebben.

Alle prijzen worden getoond inclusief btw.

 

Foute prijzen

Indien een prijs kennelijk onjuist is en je dit redelijkerwijs had moeten ontdekken, zijn wij niet verplicht het betreffende product tegen de verkeerde prijs te leveren. De op de producten vermelde levertijden zijn indicatief en zijn op basis van onze inschatting de meest nauwkeurige gok. De vermelde levertijd is echter geen garantie. Het aantal dagen wordt weergegeven in werkdagen.

 

Levering en verzending

De levertijd kan variëren afhankelijk van de beschikbaarheid van het artikel in de voorraad. De verwachte levertijd staat vermeld bij het product en in de winkelwagen.

Je ontvangt automatisch een e-mail wanneer het pakket wordt verzonden.

Apuls ApS is niet aansprakelijk voor schade indien bij de bestelling een onjuist adres is opgegeven en de zending hierdoor verloren gaat of schade oploopt.

Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat de gegevens over het leveradres en de naam correct zijn. Als deze informatie niet correct is en het pakket tijdens de verzending verloren gaat, dekt de klant de artikelen aangezien hij het is die onjuiste informatie heeft verstrekt.

Deze winkel ontvangt bestellingen uit Nederland. Als je artikelen wil bestellen met levering in een ander land, kan je contact opnemen met onze klantenservice via info@apuls.be.

Apparatuur die door een transporteur wordt geleverd, wordt standaard aan de stoeprand geleverd. We kunnen een levering inclusief het binnenbrengen regelen - hier gaan echter extra kosten mee gepaard. Als je contact opneemt met onze klantenservice kunnen we je het exacte bedrag voor de levering doorgeven.

 

Herroepingsrecht

Als consument heb je 365 dagen de tijd om terug te komen op je aankoop bij ons. (Dit geldt niet voor kapotte verpakkingen).

De herroepingstermijn verstrijkt 365 dagen na de dag waarop je je artikel hebt ontvangen. Als je meerdere verschillende artikelen in één bestelling hebt besteld, maar ze afzonderlijk worden geleverd, loopt de termijn voor elk artikel vanaf de datum waarop je het specifieke artikel hebt ontvangen.

In het geval van een overeenkomst voor regelmatige levering van artikelen gedurende een bepaalde periode, verstrijkt de herroepingstermijn 365 dagen na de dag waarop je het eerste artikel hebt ontvangen.

De termijn houdt in dat je 365 dagen vanaf ontvangst hebt om ons te laten weten dat je je bedacht hebt in verband met je aankoop als het artikel volledig ongebruikt is. Je moet een e-mail sturen naar info@apuls.be.

Je kan niet terugkomen op de aankoop door te weigeren het artikel te ontvangen zonder ons hiervan op de hoogte te stellen.

 

Annulering van delen van de aankoop

Als je meerdere artikelen bij ons hebt gekocht, heb je de mogelijkheid om een of meerdere artikelen terug te sturen, ook als deze in één bestelling zijn aangeschaft. Laat het gewoon aan onze klantenservice weten.

 

Retourneren

Het retourneren van een artikel is bij Apuls altijd gratis en je kunt artikels zelfs tot 365 dagen na ontvangst terugsturen. Al onze klanten moeten een positieve ervaring hebben.

Je hoeft alleen maar een e-mail te schrijven naar info@apuls.be en laten weten dat je gebruik wilt maken van de gratis retour. Daarna helpt onze klantenservice je om het je zo makkelijk mogelijk te maken.

Denk eraan dat je het artikel in dezelfde staat moet retourneren als die waarin je het hebt ontvangen. Dat betekent ook dat de verpakking intact moet zijn en dat het artikel ongebruikt moet zijn.

 

De staat van het artikel wanneer je het retourneert

Je bent alleen aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product, die het gevolg is van gebruik dat niet als doel had de aard van het artikel, de eigenschappen ervan en de manier waarop het werkt vast te stellen. Je kan met andere woorden het artikel op dezelfde manier uitproberen als in een fysieke winkel, maar je mag het niet in gebruik nemen.

Als het artikel uitgebreider is uitgeprobeerd dan wat hierboven is beschreven, beschouwen we het als gebruikt, wat betekent dat je bij het terugkomen op de aankoop slechts een deel of niets van het aankoopbedrag terugkrijgt, afhankelijk van de handelswaarde van het artikel. Deze beoordeling is gebaseerd op de staat van het artikel, het aantal dagen dat het in gebruik is geweest, de marktprijs voor demomodellen, de staat van de verpakking enz. Onze beoordelingen bedragen doorgaans 50-65% van de aankoopprijs.

We raden je aan het artikel in de originele verpakking terug te sturen.

Als de originele verpakking ontbreekt, kan dit leiden tot waardevermindering van het artikel, waarna het als gebruikt kan worden beschouwd.

 

Terugbetaling van het aankoopbedrag

Als je je bedenkt in verband met je aankoop, krijg je je geld terug. Als de waarde van het artikel is verminderd, trekken wij het bedrag waarvoor je aansprakelijk bent af.

We betalen het geld terug met dezelfde betaalmethode die je hebt gebruikt om de aankoop te doen.

We kunnen de betaling tegenhouden totdat we het artikel hebben ontvangen.

Artikelen moeten worden verzonden naar het volgende adres:

Apuls ApS
Anker Andersens Vej 8
7160 Tørring
Denemarken

Vergeet niet om in het pak dat je verzendt duidelijke informatie bij te voegen over welk order-ID het gaat.

 

Verlengd herroepingsrecht

Bij Apuls.be hebben we een herroepingsrecht van 365 dagen ingevoerd. Dit betekent dat je de aankoop van je artikel gedurende 365 dagen nadat je het hebt ontvangen kunt omruilen of teniet doen.

Bij herroeping gelden de volgende regels:

  • Het product moet in dezelfde staat zijn als toen je het ontving. Dit betekent dat het product niet in gebruik mag zijn genomen.

  • De productverpakking moet intact zijn.

  • Wij accepteren geen pakketten zonder bezorging of pakketten die onder rembours worden verzonden.

 

Herroepingsrecht bij zakelijke aankopen

Voor zakelijke aankopen geldt geen herroepingsrecht.

 

Klachten

Volgens de Deense wet op de verkoop van goederen geldt er op alle artikelen 24 maanden klachtrecht. Het klachtrecht houdt in dat je als particuliere consument binnen 24 maanden na aankoop een klacht kunt indienen over fouten en gebreken aan het product. Voorwaarde is echter dat deze tekortkomingen niet zijn ontstaan als gevolg van oneigenlijk gebruik van het product of ander schadelijk gedrag. Je klacht moet worden ingediend binnen een redelijke termijn nadat je het gebrek hebt vastgesteld. Als je binnen 2 maanden een klacht indient, is de klacht altijd op tijd.

Afhankelijk van de specifieke situatie heb je de keuze om het artikel te laten herstellen, om te ruilen, het geld terug te krijgen of een korting op de prijs te krijgen.

Neem bij een klacht contact op met onze klantenservice en stuur een uitgebreide omschrijving van het gebrek per e-mail. Zodra wij deze omschrijving hebben ontvangen, maken wij een vrachtbrief aan die we je digitaal toesturen. Daarbij betalen wij de retourverzendingskosten voor het artikel.

Het product moet altijd in een degelijke verpakking worden geretourneerd zodat er geen risico bestaat op verdere beschadiging van het artikel. Indien het product niet op een degelijke manier wordt geretourneerd, kan het klachtrecht vervallen.

In het geval van zakelijke aankopen waarbij het product wordt gebruikt in een bedrijf of in een andere commerciële context of verenigingscontext, is er geen klachtrecht. We willen echter heel graag proberen het probleem op te lossen, dus neem vooral contact met ons op.

In het geval van een terugkerende klacht, die we al 2 keer eerder hebben geprobeerd te corrigeren, heeft Apuls het recht om de transactie te annuleren de 3e keer dat het gebrek optreedt.

Als wordt vastgesteld dat het gebrek toe te schrijven is aan de consument, is hij zelf verantwoordelijk voor de herstellingskosten en voor het terugzenden van het artikel.

Wij accepteren geen pakketten zonder bezorging of pakketten die onder rembours worden verzonden.

 

Beleid voor persoonsgegevens

Lees meer over het beleid inzake persoonsgegevens op onze website, die het onderwerp specifiek behandelt.

 

Fouten

Wij behouden ons het recht voor om een bestelling te annuleren als er van onze kant een fout is gemaakt met betrekking tot prijzen, specificaties van een artikel, fouten in een voorraadstatus of iets dergelijks.